Bloc de l'assignatura de Català de l'IES Miquel Crusafont i Pairó de Sabadell. I si algú s'hi apunta, millor!

dilluns, 10 de març del 2008

Nahid, la meva germana afganesa

NAHID, LA MEVA GERMANA AFGANESA
-ANNA TORTAJADA-
Des que els talibans van imposar el seu règim de terror, tot està prohibit. Tot. I si no obeeixes, et maten. D’un tret, d’una pallissa, a fuetades o a cops de pedra. I no pots dir res. No et pots queixar ni pots protestar perquè també et maten. I ningú, a la resta del món, no ha fet res per evitar-ho, per posar fi a aquesta situació. El món sencer ha callat durant anys. El món sencer s’ha fet còmplice dels talibans, ja que qui calla, atorga.
Evidentment, l’Ariadna no hi pot fer gran cosa, però no pensa callar, perquè la Nahid és la seva germana afganesa.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Aquest llibre m'ha agradat bastant, perquè explica coses de la cultura d'una noia afganesa.
El recomanaria a persones entre els 13 als 15 anys; però si no els hi agrada saber coses noves d'altres països com les costums, la vestimenta, el dinar o la seva religió no els hi agradarà gaire.

Anònim ha dit...

Aquest llibre és molt bo.
m'agradat molt, ja que, és un testimoni d'una noia afganesa que es comunica per mitjà d'e-mails amb una noia d'un altre país (occidental)i li explica tot el que succeix en el seu país i inversa.
La recomanaria a persones entre 13 a 16 anys.
I a aquelles persones que li agradi els llibres que exliquin un testimoni.



Marta López Armendáriz

Anònim ha dit...

aquest llibre m'ha agradat molt. perke t'esplica més o menys com se sent quan estàs a la pell de la Nahid, la noia afganesa.
jo recomanaria aquest llibre a les persones que els hi agradi viatjar a través del llibres.
Caba Diaby

Anònim ha dit...

Aquest llibre m'ha agradat perquè, està bé saber coses noves d'altres països com ès en aquest cas, i relacionar-se amb gent nova per saber els seus costums...
Jo el recomanaria a tota la gent que vol saber coses noves d'altres països i tot això.

Anònim ha dit...

La Nahid, ès una noia afganesa què coneix a una altre noia a traves d'uns e-mails què li mana, com parlaven tant, una li va dir a l'altre què ès com si fossim germanes i aixì sempre, mai es cansaven.
Aquest llibre m'ha agradat perquè pots saber moltes coses dels altres païssos, els seus costums...
Jo ho recomanaria a tothom què li agrades conèixer coses noves, perquè ha estat mols interesant el què s'explicaven.

Laura Bravo

Unknown ha dit...

AQUEST LLIBRE M'HA AGRADAT MOLTISSIM, JA QUE ÉS MOLT TRIST I A LA VEGADA T'AJUDA A CONÈIXER NOVES CULTURES,TAMBÉ ÈS MOLT EMOCIONANT. ENCARA QUE NO PUGUI FER RES IGUAL QUE L'ARIADNA NO CALLARE, QUI CALLA ATORGA.
RECOMANO AQUEST LLIBRE A LA GENT QUE LI AGRADA LES CULTURES DELS ALTRES. PERÒ LA GENT QUE A LA PRIMERA PÀGINA S'AVORREIX MILLOR NI QUE L'OBRI.