Bloc de l'assignatura de Català de l'IES Miquel Crusafont i Pairó de Sabadell. I si algú s'hi apunta, millor!

dilluns, 31 de maig del 2010

Un altre final per a Les cartes d'Hèrcules Poirot (Fatima, Meritxell i Regina)

Les cartes d’Hèrcules Poirot


(Sala d’estar del balneari. Es repeteix exactament la mateixa escena que clou el capítol anterior.)

Poirot: Es pot saber què ha passat?

Mossèn Pere Jaume: Ell!, Ell m’ha disparat!

(Mossèn Pere Jaume assenyala a en Jaumet que acaba d’entrar a l’escena.)

Senyor Estivill: Hi ha d’haver un error el meu fill no ha pogut disparar a ningú. I menys a un Mossèn com vostè!

Poirot: Si us plau, calma, no pot acusar a ningú sense cap prova. No veu que es tracta d’un nen petit?

Mossèn Pere Jaume: Valga’m Déu! Esteu cometent una gran injustícia amb mi.

(Mossèn Pere Jaume, surt de la sala d’estar fet una fúria. En aquell precís moment entra la senyora Estivill)

Senyora Estivill: Jaumet, tu no hauràs disparat aquell home de bona fe, oi?

( Jaumet s’acosta a la seva mare)

Jaumet: Jo estava al Brollador, amb la Mariona, i ens hem trobat les armes del papa al costat de la font, clar, ens hem preguntat que feia allà. Llavors les hem agafat per tornar-les a la cambra, però en aquell instant ens hem trobat amb en Mossèn i ens ha dit que li donéssim les armes, perquè deia que eren seves, i m’he tornat a preguntar, que fa un mossèn amb armes? Llavors m’he negat a donar-li les armes. I ens ha perseguit per tot el Brollador, la Mariona s’ha caigut i he tornat on estava i com que el Mossèn s’acostava cada vegada més a nosaltres he agafat una arma i he disparat.

Senyoreta Puig: Això vol dir que potser haurà sigut en Mossèn l’assassí d’en Peret?

Poirot: Per ara només hem resolt el tret que li han fet al Mossèn, però encara hem de resoldre els altres assassinats. Algú té alguna cosa a dir?

(Enriqueta Jordà entra amb el seu estimat a la sala d’estar i sense saber que està passant, es posa a parlar pels descosits.)

Enriqueta Jordà: Us volem anunciar que el pròxim dissabte en Salvador i jo ens casarem. Serà un casament senzill, i esteu tots convidats!

Senyoreta Puig: Moltes gràcies per convidar-nos, però ara no estem aquí per parlar del teu casament, sino que, estem intentant resoldre un assassinat.

(Mossèn dissimuladament s’acosta a la porta principal amb la intenció d’escapar, però Jaumet se n’adona i comença a cridar)

Jaumet: S’escapa! El Mossèn s’escapa!

(Poirot corre darrere del Mossèn i el reté i en aquell moment entra la guàrdia civil)

Senyoreta Puig: Així que vostè volia escapar eh..., vol dir que és l’assassí?

Mossèn: D’acord, ho reconec. Jo sóc l’assassí d’en Peret, jo el vaig matar i també al senyor Pastor! Però no tinc res que parlar amb vostès, ja me les apanyaré amb la justícia.

(S’emporten a Mossèn Pere Jaume i tots els altres continuen fent vida normal gaudint de les seves vacances al balneari)


Fatima, Meritxell i Regina